همه چیز

  • ۰
  • ۰

تاریخچه کارگاه های مواد غذایی در کشور‌ایران

یکی از قدیمی‌ترین صنایعی که در جمهوری اسلامی ایران موجود هست صنعت طعام می‌باشد.

در دوران پهلوی اولیه و دوم در کشور ایران موج جدیدی از تجدد خواهی و توسعه دادن شهر نشینی به رویکرد زمین‌خورد که ‌این فرمان در کشور ‌ایران همانند دیگر کشور های عالم موجب عجله به چنگ آوردن بعضا از تغییرات شد که در‌این در میان می شود به تاسیس سوله های صنعت های غذایی به صورت امروزی و آپ تو دیت اشاره نمود .

در آن زمان روش های سنتی و دیرین ایجاد خوراک دیگر کارآمد نبودند و نمی توانستند نیازهای شهروندان را برطرف نمایند و با نیازها و ملزومات معاش شهری داشته باشند .

احداث کارگاه های صنعت های غذایی

همراه با توسعه یافتن مدرنیزاسیون در کشورمان یعنی جمهوری اسلامی ایران، اشخاص سرمایه گذار آغاز کردند به به کار بستن از الگوهایی دوچندان توسعه یافته که در کشورهای غربی وجود داشت و با اعتنا به پتانسیل های بالای سرزمین در ساخت محصول ها کشاورزی آغاز کردند به احداث کردن و ساختن کارگاه های صنعت های غذایی و کارخانه جات مواد غذایی در قسمت های گوناگون مرزو بوم .

تعداد اکثری از کارگاه های صنعت های غذایی در جمهوری اسلامی ایران در مدت ده سال های 40 و 50 تاسیس گردیده اند و اکثریت آنان بخشی از کارگاه های برنده و بزرگ مرزوبوم می‌باشند .

محدودیت واردات تولیدها غذایی

به دلیل بعضی از سیاست هایی که در سال های بعدی به ویژه ده سال های پس از انقلاب اسلامی در حال انجام بود واردات تولید های غذایی به مرز و بوم به شیوه آموزش محدود شد .

انگیزه از انجام این فعالیت استقلال و کاهش دادن میزان تعلق به دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی بود .

توسعه کار کارگاه های صنعت های غذایی

در کلیه این سالها تعداد مضاعف متعددی سوله صنعت های غذایی و کارخانه های مواد غذایی

تشکیل‌شده شده‌است .

همه سوله هایی که دیرین خیس بودند کارایی کردند تا کار خودشان را ارتقا و بسط دهند .

سوله های صنعت های غذایی در کنار برطرف کردن نیاز مردمان مرز و بوم خودمون که هر روز در درحال حاضر ارتقاء و بسط میباشد همت می نمایند تا محصولاتشان را به سایر نقاط دنیا و کشورهای دیگر هم صادر نمایند .

ورود اولی کنسرو به کشور‌ایران

در سالیان 1300 و 1301 و در اولِ این سالها برای اولین دفعه در جمهوری اسلامی ایران کنسروها از طرف ارامنه مرزوبوم روسیه به کشور ایران وارد شد و دیدنی است بدانید که او‌لین کنسرو وارداتی کنسرو خاویار بادمجان بود .

اولی تولیدکننده کنسرو در کشور ایران

در شاهی که امروزه به قائمشهر دارای شهرت است اولین سوله کنسرو سازی جمهوری اسلامی ایران به روش زمین‌خورد .

این سوله در اوایل حکومت رضا پاد شاه و به وسیله مرحوم اسپاتیان که از ارامنه مملکت روسیه بود تاسیس شد .

سازه به عوارض مختلفی در اوایل این حادثه بازار خیر در کشور‌ایران نداشت .

در ده سال ها و سال های بعد از آن بازار فروش ادویه ها در جمهوری اسلامی ایران گسترده خیس شد و رونق یافت که از عوارض آن ارتقاء یافتن میزان ارتباطات کشور‌ایران با کشورهای اروپایی بود .

در آن عصر اشخاصی که تجربه معاش کردن در کشورهای دیگر را داشتند دریافتند ادویه ها در کشورهای دیگر تحت عنوان یکی ضروریات همه وعده های غذایی دارنده مقام ویژه ای می باشند .

در سود سرمایه گذاران عملکرد کردند تا بازار ادویه ها را رونق بخشند.

https://ataco.ir/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی